Menu
TR ENG

Bir Markanın Öyküsü

  • Bir Markanın Öyküsü

    Bir Markanın Öyküsü

    Bu öykü, sadece Balparmak’ın değil, aynı zamanda Türkiye Bal Sektörü’nün ve sektörün öncü, seçkin markası Balparmak’a can veren iki kardeşin öyküsüdür. İstanbul’da mütevazi bir girişimle başlayan, yıllar içinde tüm Türkiye’de bilinen,  bugün, dünyanın dinlemeye ve anlatmaya başladığı örnek bir öykü...

     

    Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin kurucusu, Balparmak markasının yaratıcısı olan iki kardeşten Özen Altıparmak, 1971 yılında TED Ankara Koleji’ni, 1978 yılında ise, ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi.

     

    Artık geleceğine bir yön vermesi gerekiyordu ve özellikle iş yaşamını nasıl kuracağı konusunda kararsızdı.

     

    Bir yandan, bağımsız ve girişimci ruhu onu kendi işini kurmaya zorluyor, öte yandan, koşullar, bir an önce bir işe girip çalışmaya başlamasını gerektiriyordu.

     

    Bu karar sürecinde, o yılların önemli ve büyük bankalarından biri olan Öğretmenler Bankası’nın, personel sınavına girdi, birincilikle kazandı. Müfettiş Daimi Kadrosu teklif edildi kendisine ama, beş yıllık zorunlu hizmet koşuluyla...

     

    Özgür ruh? Girişimcilik? Bu zorunlulukla bağdaşmıyordu bunlar; işi reddetti.

     

    Kendi işini kurmak hedefiyle, uygun lokasyon olduğunu düşündüğü İstanbul’a yerleşti ve bir yandan iş projeleri üzerinde çalışırken, bir yandan da, profesyonel çalışma yaşamına atıldı. Çeşitli işlerde çalıştı.

     

    Son işi bir baharat üretim ve satış şirketinin pazarlama departmanındaydı ve buradaki başarısı, bir anlamda, onu ve Altıparmak Pazarlama’yı bugünlere getiren en önemli etkenlerden biri oldu.

     

    Baharatçı firma yönetimi, Özen Altıparmak’a, bir pazarlama ve dağıtım şirketi kurarak, ürünlerinin İstanbul dağıtımını üstlenmesini önerdi.

     

    Beklediği fırsat ayağına gelmişti; kabul etti. Babası Sabri Altıparmak ve kardeşi Özgür Altıparmak ile birlikte Altıparmak Pazarlama kolektif Şirketi’ni kurdu.

     

    Bugün, Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin yönetim kurulu başkan yardımcısı olan ve üretim, analiz, ürün harmanları ve dolum tesisi yönetimini sürdüren Özgür Altıparmak, 1958, Ankara doğumlu.

     

    1983 yılında Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu’ndan mezun olan Özgür Altıparmak, henüz üniversite öğrencisiyken, aynı girişimci ruhu ve vizyonu paylaştığı kardeşi Özen Altıparmak ile birlikte, kurucu ortak olarak iş yaşamına atıldı.

     

    Şirket, iki kardeşin ortak vizyonları ve hedefleri doğrultusunda, kısa sürede pek çok gıda ürününün pazarlama, satış ve dağıtımını üstlendi, başarıyla gerçekleştirdi.

     

    Bu ürünler arasında, baba Sabri Altıparmak’ın Köy Enstitüsü yıllarından yakın bir arkadaşının bir ürünü de vardı: İnsanlığın binlerce yıllık kadim ve doğal dostu, gıdası, bal.

     

    Her ürün gibi, balın satışı ve pazarlaması da, onu yakından tanımayı gerektiriyordu. Ve bal ile tanışmak, özelliklerini, insan yaşamındaki yerini, meşakkatli üretimini, cefalı üreticisini yakından tanımak, Altıparmak kardeşlerin önünde yepyeni bir ufuk açtı. Gelecekleri baldaydı, bal sektöründeydi.

     

    O yıllarda Türkiye’de arıcılık yeni gelişiyordu, bal üretiminde bilimsel yöntemler çok az kullanılıyordu, Türkiye’nin tüketicilerce tanınan, tercih edilen, dağıtımı yaygın biçimde yapılan bir bal markası yoktu, dolayısıyla bal sektörü, ufku geniş, önü açık bir alandı ve yapılabilecek çok şey vardı. Bu tespitte bulunacak öngörü ve vizyon ise, Altıparmak kardeşlerde...

     

    Özen Altıparmak ve Özgür Altıparmak, Türkiye’nin en değerli iş kollarından biri olan arıcılığın geliştirilmesinin, Türkiye’nin en değerli zenginliklerinden biri olan balın hak ettiği değere ulaştırılmasıyla mümkün olacağını gördüler. Bu öngörüyle, arıcılığın, bal sektörünün ve şirketleri Altıparmak’ın geleceğini aynı potada eritmeye karar verdiler.

     

    Türkiye’nin en iyi yörelerinden, en seçkin balları derleyecekler, en güvenli, en hijyen biçimde ambalajlayarak tüketicilere sunacaklardı. Uzun vadeli hedefleri, Türkiye’nin en iyi ballarından bir dünya markası yaratmaktı.

     

    Adını koydular: Balparmak.

     

    Sonrası, süreci, bilimsel yöntemler ve doğru çözümlerle, öncelikle tüketici odaklı bir anlayışla yönetmekten ibaretti. Tüketici ihtiyaç ve taleplerini dikkate alarak, pazar koşullarını doğru analiz ederek, kararlılık ve sabırla, seçkin kadrolarla, kalite ve yönetim ilkelerinden ödün vermeden...

     

    Altıparmak çatısı altında piyasaya sunulan Balparmak, 1989 yılında Türkiye’nin en çok satılan bal markası oldu ve Altıparmak Gıda, 1991 yılında elde ettiği pazar liderliğini bugüne kadar sürdürdü, sürdürüyor.

     

    Bugün Altıparmak Gıda San. ve Tic. A.Ş. unvanı ile yoluna devam eden Türkiye bal sektörünün lider kurumu, 30.000m2 arazi üzerinde kurulu tesislerinde, 32.000 ton/yıl işleme kapasitesi, 350’nin üzerinde çalışanı ile Avrupa’nın en büyük bal paketleyicileri arasında yer alıyor.

     

    Tüketicisine sunduğu kalite standardı ile farklılaşan Balparmak, bu anlamda da sektörün öncülüğünü üstleniyor. Gıda güvenliği konusunda uluslararası standartlara göre çalışan firma, gıda güvenliği sistemi FSSC 22000 ile global gıda standardı BRC (British Retail Consortium) gibi sertifikalara da sahip.

     

    APİLAB-Balparmak Gıda Analiz Laboratuvarı ise, Türkiye’nin tek, Avrupa’nın en kapsamlı dört eşdeğer bal ihtisas laboratuvarı arasında. Türkiye’nin tüm yörelerinden derlenen ballar, burada, tam 122 parametrede analiz edilebiliyor.

     

    Balparmak, bir dünya markası olma yolunda, sağlam ve kararlı adımlarla ilerliyor.

  • Kuruluş

    Kuruluş

    Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. arı ürünleri işleme, ambalajlama ve pazarlama amacıyla faaliyete geçti. Bal ve muhtelif gıda ürünleri pazarladı.

  • İlk Etiket

    İlk Etiket

    Bu yıl pazara sunulan Balparmak, 1989 yılında Türkiye’nin en çok satılan bal markası oldu.

  • İlk Logo

    İlk Logo

    Balparmak’ın ilk logosu, markanın doğuşuyla birlikte 1984 yılında tasarlandı. Daha sonra kategorideki diğer markalardan farklılaşmak ve balın doğallığının altını çizmek için yenilendi, italik balparmak yazısı ve çiçeklerden oluşan halini aldı. Bu logo yıllar içerisindeki küçük değişikliklerle bugün kullanılmakta olan son halini aldı.

  • APİLAB - Balparmak Analiz Laboratuvarı’nın Kuruluşu

    APİLAB - Balparmak Analiz Laboratuvarı’nın Kuruluşu

    Balparmak Analiz Laboratuvarı’nın kuruluşu. Laboratuvar, kurulduğu yıl, sadece diyastaz ve HMF kontrolleri yapabiliyordu. Bugün, Türkiye’nin tek, Avrupa’nın en kapsamlı 4 eşdeğer arı ürünleri ihtisas laboratuvarından biri. Bal ve diğer arı ürünleri analizlerini en ince ayrıntısına kadar, güvenle yapabiliyor:


    •  Duyusal, kimyasal, analitik, mikroskobik ve mikrobiyolojik yöntemlerle 122 farklı parametrede analiz


    • Gelişmiş kalıntı analizi yapabilme olanakları sayesinde, naftalin, antibiyotik ve pestisitleri, en düşük miktarlarda dahi, milyarda bir hassasiyetle tespit etme özelliği


    •  Balın hangi bitki ve yörelerden geldiğini belirleyen orijin tespiti


    •  Türkiye’nin bal haritasının çıkarılması ve geniş veri arşivi oluşturulması
     

    • Elde edilen çıktıların, bilimsel yayın haline getirilerek, gerek yurt içi gerekse yurt dışı kongre ve sempozyumlarda bilim dünyasının dikkatine sunulması


    • ISO 17025 Laboratuvar Kalite Güvence Sistemleri uygulaması

  • Türkiye’nin En Çok Satılan Bal Markası

    Türkiye’nin En Çok Satılan Bal Markası

    Balparmak: Türkiye’nin En Çok Satılan Bal Markası.

  • Bir Geleneğin Doğuşu

    Bir Geleneğin Doğuşu

    Balparmak Takvimi ilk, bu yıl basılıp dağıtıldı. 

  • Çekmeköy Tesisleri’nin Açılışı ve İlk İhracat

    Çekmeköy Tesisleri’nin Açılışı ve İlk İhracat

  • 2004 Yılında Çıt Kapak

    2004 Yılında Çıt Kapak

    İnovatif ürünlerde ilk adım ve Türkiye’de bir ilk. 

  • Balparmak Özel Lezzetler Serisi / Yöresel

    Balparmak Özel Lezzetler Serisi / Yöresel

  • Honeybana Disney Karakterleri

    Honeybana Disney Karakterleri

    Balparmak, çocuklar için Disney karakterleriyle renklendirdiği tüp bal serisini, HoneyBana Balparmak adıyla yeniledi.

  • Balparmak Apitera Serisi

    Balparmak Apitera Serisi

  • Balparmak Katla Balla Türkiye’de İlk ve Tek

    Balparmak Katla Balla Türkiye’de İlk ve Tek

    Türkiye’de ilk ve tek olan bu ürünüyle Balparmak, inovatif ürünler serisine bir yenisini ekledi. ürün, pek çok kez ulusal ve uluslararası düzeyde ödüllendirildi.

  • Balparmak Özel Lezzetler Serisi / Monoflora

    Balparmak Özel Lezzetler Serisi / Monoflora