Menu
TR ENG

Basın Bültenleri

  • Balparmak’ın “Arıcım” projesi IDC CIO Summit 2016’da, Bilgi Teknolojileri ile Kurumsal Hedeflere Katkı Sağlama kategorisinde ödül kazandı.

     

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın, sürdürülebilir bal tedariki alanında geliştirdiği “Arıcım” projesi, dünyanın önde gelen denetleme firmalarından International Data Corporation (IDC) tarafından bu yıl Çeşme’de düzenlenen IDC CIO Summit kapsamında ödüle layık görüldü.

     

    Markanın bal tedarik sürecinin denetlenebilirliğini ve kontrol edilebilirliğini bir üst noktaya taşıyan “Arıcım” projesi; bal tedarik zincirinde kaynakların etkin yönetimini, sürdürülebilirliğini, Türkiye endemik bitki yapısının arıcılar üzerinden takip edilerek korunması hedefiyle 2015 yılında hayata geçirildi. Proje ile yaklaşık 13 bin tedarikçi ve arıcıdan yaptığı tedarik işlemleri riskler en aza indirgenerek kayıt altında tutuldu ve markanın tedarik zinciri yönetim süreci bir üst seviyeye çıkarıldı. Proje kapsamda Türkiye’nin dört bir yanından alınan numuneler ve numuneyi temsil eden tenekeler kimliklendirilerek tüm tedarik süreci dijital ortama taşındı.

  • Balparmak’ın 12 Milyon TL’lik yatırımla Çekmeköy’deki tesisinde kurduğu

    Ar-Ge Merkezi, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Türkiye’nin gıda alanında 8’inci, bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek Ar-Ge Merkezi olarak yetkilendirildi.

     

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın Ar-Ge Merkezi; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yetkilendirilerek, Türkiye’nin gıda alanında 8’inci, bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek Ar-Ge Merkezi unvanını aldı. 12 milyon TL’lik yatırımla kurulan Ar-Ge Merkezi; Türkiye’nin arı ürünleri konusunda sahip olduğu potansiyelin hak ettiği noktaya ulaşmasını sağlayacak ve ülke arıcılığının gelişmesine katkıda bulunulacak projelere imza atacak. Merkez ayrıca Balparmak’ın uluslararası arenadaki büyüme hedefleri yolunda önemli rol oynayacak. 

     

    Farklı disiplinlerden 44 uzmanın çalıştığı Ar-Ge Merkezi, ürün geliştirme odası, duyusal analiz laboratuvarı, Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı, toplantı ve ofis odalarından oluşuyor. Ar-Ge Merkezi kapsamındaki Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı da Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından kısa bir süre önce akredite edildi. Bin 429 m2 kapalı alana sahip merkezde, ürün geliştirmenin yanı sıra, bal ve diğer arı ürünleri alanlarında bilimsel araştırmalara imza atılması planlanıyor.

     

    Balparmak’ın hedefi 10 yıl içinde dünyanın lider bal markası olmak

    Yeni tesisin inşasının tamamlanmasıyla birlikte dünyanın en büyük bal merkezi konumuna ulaştıklarını belirten Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak “Balparmak bugün dünya ambalajlı bal pazarının en büyük 6. markası. Kendimize 5 yıl içinde ilk 3’e girme, 10 yıl içinde ise dünya liderliğine ulaşma hedefini koyduk. Bu büyüme stratejimiz doğrultusunda bir süredir alt yapı çalışmalarımız devam ediyordu. 2012 yılında temelini attığımız, yeni tesisimiz bu altyapı çalışmalarımızın en önemli adımıydı. Yaklaşık 60 milyon TL yatırıma karşılık gelen yeni tesisimizin tamamlanması 2 yıl proje aşaması ve 3 yıllık inşa süresiyle birlikte toplam 5 yıl sürdü. Dünyanın lider bal markası olmanın sadece iyi pazarlamadan ibaret olmadığının bilincindeyiz. Ar-Ge Merkezi’mizde yürütülecek projelerimiz ve imza atacağımız bilimsel çalışmalarla bal ve arı ürünleri alanında dünyanın en yetkin mercii olmak istiyoruz” dedi.

     

    Balparmak Ar-Ge Merkezi’nin yönetiminden sorumlu Balparmak Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı “Türkiye’nin dört bir yanındaki arıcılardan tedarik ettiğimiz balları farklı süreçlerde 92 parametrede analiz ediyor; doğal ve sağlıklı balı tüketicilerimize sunuyoruz. Aynı zamanda analiz edilen balı, yine doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ile bir araya getirerek tüketicilerimize yenilikçi ürünler sunmaya başladık. Ar-Ge Merkezi’mizde Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı’mızın tüm imkanlarını kullanarak, inovasyon çalışmalarımızı daha güçlü şekilde sürdüreceğiz ve pazarı yeniden şekillendirecek ürünler sunmaya devam edeceğiz” dedi.

     

    Ar-Ge Merkezi uluslararası hedefleri de destekleyecek

    Dünyadaki çam balının yüzde 92’sinin Türkiye üretilmesinden ve bu nedenle ülke ekonomisi için önemli bir değer olmasından dolayı Balparmak, uluslararası hedefleri doğrultusunda yabancı pazarlarda öncelikli olarak çam balı ile konumunu güçlendirmeyi hedefliyor. Bu çalışmalar için belirlenen öncelikli pazar ise İngiltere. Balparmak çam balı dışında zaman içinde Ar-Ge Merkezi’nde yürütülen çalışmalar sonunda elde edilen bal ve diğer arı ürünleriyle de uluslararası pazardaki rekabete farklılık katmayı amaçlıyor.

  • Balparmak’ın, kışın sağlığı şansa bırakmamak gerektiğine vurgu yapan Ballı Adam kısa filmi,  Mixx Awards Türkiye 2015’te iki kategoride birden bronz ödüle layık görüldü
     
    Bal pazarının lider markası Balparmak, tarihindeki ilk karakter filmi olan Ballı Adam ile katıldığı, dijital yaratıcılık ve sonuçları üzerine odaklanan Marketing and Interactive Excellence (MIXX Awards) Türkiye 2015’te, Marka Farkındalığı ve Konumlandırma ile Markalı içerik kategorilerinde bronz ödüle layık görüldü. 
     
    Ballı Adam filmiyle izleyicilerini her sahnesinde şaşırtmayı ve heyecanlandırmayı başaran Balparmak, müzisyen Erkut Tarçın’ın bir dönem dillere pelesenk olan “Sevmek İstiyorum” şarkısı eşliğinde, Ballı Adam kadar şanslı olmayanlara her gün bir kaşık bal tüketmelerini öneriyor.
     
     
    Ballı Adam’ın kısa filmine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

  • Balparmak, arı ürünlerinin ve doğanın şifasını sunan Apitera Serisi’nin yeni kampanyası için oyuncu ve Aromaterapist Ayşe Tolga ile anlaştı.  
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak’ın Apitera Serisi’nin kampanya yüzü olan oyuncu ve aromaterapist Ayşe Tolga, anlaşma kapsamında ilk olarak serinin yeni ürünü Apitera Zen’in dijital reklam filminde rol aldı ve radyo spotlarını seslendirdi. 
     
    Kampanyanın dijitalde yayınlanan yeni reklam filminde Ayşe Tolga, bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber ve limon karışımının faydalarını anlatıp; Apitera Zen’in bu şifayı pratik şekilde sunduğunu söylüyor. Ayıların arı ürünlerine olan düşkünlüğünü esprili bir yaklaşımla işleyen reklam filminde, sabırsız bir ayı karakteri de Ayşe Tolga’ya eşlik ediyor.  
     
     
    Apitera Serisi kampanyası kapsamında Ayşe Tolga, yıl boyunca farklı projelere imza atacak.
     
    Bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber, limon karışımı Apitera Zen, arı sütü, bal, propolis karışımı Apikids ve arı sütü, bal, polen, propolis karışımı Apimix’ten oluşan Balparmak Apitera Serisi, arılardan gelen yaşam terapisini evlere taşıyor.
     
    Kampanya Künyesi
    Reklamın başlığı: 
    Reklamveren:Balparmak        
    Reklamveren Yetkilisi: Burcu Yılmaz, Pınar Nokay, Ercan Şahin, Gömeç Şahin, Sera Üner, Ayça Zengin Sarı      
    Reklam ajansı: Alametifarika
    Kreatif Direktörler: Odisseas Sevsevme, Ozan Özüm Özbey 
    Yaratıcı Ekip: Barış Alkan, Caner Apaydın, Sevil Şimşek, Nuri Gülver, Gözde Keçeci, Emre Özbek    
    Müşteri İlişkileri: Canan Akyıl, Başak Tetik
    Prodüksiyon Ekibi: Sertuğ Alptekin, Berkay Tahmaz, Özgür Dağgez
    Prodüksiyon Şirketi: Ter Film
    Yönetmen: Kağan Erturan
    Post Prodüksiyon: Filmişleri
    Müzik Yapım: Nilinişleri
    Beste: Barış Manço                 
    Kullanılan mecralar: Dijital, radyo 

  • Balparmak Apitera Serisi’nin yeni kampanyasının yüzü ünlü oyuncu ve Aromaterapist Ayşe Tolga oldu. 
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, Apitera Serisi’nin yeni kampanyası için ünlü oyuncu ve aromaterapist Ayşe Tolga ile anlaştı. Serinin yeni ürünü Apitera Zen’in dijital reklam filminde rol alan Ayşe Tolga, kampanyanın yüzü olarak yıl boyunca farklı projelere imza atacak.
     
    2013 yılında hayata geçirdiği “İyi Yaşam” projesi ile bütünsel beslenme, detoks, doğal terapiler ve SPA terapileri konusunda çalışmalar yürüten Ayşe Tolga, uzmanlık alanlarına Balparmak ile yaptığı işbirliği sonucunda arı ürünlerini de ekledi.
     
    Bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber, limon karışımı Apitera Zen, arı sütü, bal, propolis karışımı Apikids ve arı sütü, bal, polen, propolis karışımı Apimix’ten oluşan Balparmak Apitera Serisi, arılardan gelen yaşam terapisini evlere taşıyor.

  • Balparmak Apitera Serisi’nin yeni üyesi Apitera Zen, bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber ve limon karışımından oluşan güçlü içeriği ile bağışıklığa ve vücut direncinin artırılmasına destek oluyor.
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, Apitera Serisi’nin yeni üyesi Apitera Zen’i sağlıklı yaşamayı önemseyenlerin beğenisine sundu. Bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber ve limon karışımından oluşan Apitera Zen bağışıklığın artırılmasına ve vücut direncinin korunmasına destek oluyor.
     
    Apitera Zen, içeriğindeki besinler sayesinde vücut direncini artırmaya yardımcı olurken soğuk algınlığı ve nezleye karşı sağlığın korunmasını destekliyor. Apitera Zen, antiseptik yapısıyla mikroplarla savaşmaya da yardımcı oluyor. Aynı zamanda içerdiği C vitaminiyle vücuttaki serbest radikallerle mücadelede önemli bir rol üstleniyor.
     
    Apitera Zen, 210 gram ağırlığında cam kavanozlarda ve easy-snap isimli tek kullanımlık 7’li 7 gramlık ambalajlar içeren paketlerde ülke genelindeki tüm satış noktalarında tüketicileriyle buluşuyor.

  • Balparmak’ın TOÇEV işbirliğinde hayata geçirdiği “Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar” isimli sosyal sorumluluk projesi tamamlandı. 8 ilde 16 bin çocuğa doğrudan ulaşılarak, düzenli kahvaltı yapma alışkanlığı kazandırmak için eğitimler verildi.
     
    Proje kapsamında yapılan anketler, eğitime katılan çocukların tamamına yakınının kahvaltının önemini doğru olarak kavradığını ortaya koydu.
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak’ın çocuklara yönelik serisi Honeybana Balparmak ile TOÇEV işbirliğinde hayata geçirdiği Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar isimli sosyal sorumluluk projesi, 16 bin çocuğa ulaşılarak tamamlandı. İlköğretim çağındaki çocuklara düzenli kahvaltı etme alışkanlığının kazandırılması amaçlanan proje kapsamında İstanbul, Balıkesir, Denizli, Kahramanmaraş, Mardin, Nevşehir, Kars ve Bartın’daki ilköğretim okulları ziyaret edildi, 16 bin 3. ve 4. sınıf öğrencisine düzenli kahvaltı etmenin önemi anlatıldı.
     
    İçerik danışmanlığını Çocuk Gastroenteroloji ve Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Benal Büyükgebiz’in üstlendiği Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar projesinin eğitimleri öncesinde ve sonrasında uygulanan anketler, projenin başarısını ortaya çıkardı. Eğitimlerin öncesinde yapılan anketlerde çocukların büyük bölümünün kahvaltının önemi hakkında sağlıklı bilgiye sahip olmadığı görüldü. Eğitimlerden sonra ise çocukların yüzde 97’si kahvaltının sağlıklı büyümedeki rolünü öğrendiğini ve sabahları kahvaltı yapmaya karar verdiklerini belirtti. Eğitime katılan çocukların tamamına yakını kahvaltının önemini doğru olarak kavradığını ifade etti. 
     
    Proje kapsamında çocukların doğru beslenmesinde kilit rol oynayan ebeveynlere de eğitimler verildi. Eğitimler öncesi ve sonrası yapılan araştırmalar, ebeveynlerin de çocuklarının sağlıklı gelişiminde düzenli kahvaltı etme alışkanlığının önemini kavradıklarını ortaya koydu. Eğitimlerden sonra yapılan araştırmalar, ebeveynlerin tamamının düzenli kahvaltı etme alışkanlığının okul başarısını artıracağını ve tamamına yakınının ise çocuklarına kahvaltı alışkanlığı kazandırmak için çocuklarıyla birlikte kahvaltı sofrasına oturmaları gerektiğini anladığını gösterdi.
     
    Proje mesajlarının çocuklara etkili bir şekilde verilmesi için 9 dakikalık çizgi film ile çocuklara düzenli kahvaltı yapmanın sağlıklı yaşam ve büyümedeki rolü eğlenceli bir biçimde anlatıldı. Ana karakterini ünlü oyuncu, aromaterapist Ayşe Tolga’nın seslendirdiği çizgi filmde, gizemli şekilde kahvaltıları yok olan bir grup çocuğun macerası anlatılıyor.

  • Prof. Dr. Erdem Yeşilada, soğuk algınlığıyla olan savaşta balın rolüne dikkat çekiyor.

    Prof. Dr. Erdem Yeşilada, Balparmak sponsorluğunda hazırladığı Apiterapi - Arıyla Gelen Şifa isimli kitabında da belirttiği gibi, soğuk algınlığından bal tüketerek daha rahat korunabileceğini hatırlatıyor. Yeşilada, balın mikroorganizmalara karşı, antioksidan ve yangı giderici etkilerine bağlı olarak soğuk algınlığı şikâyetlerinin hafifletilmesinde etkili olduğunun bilimsel çalışmalarla da ispatlandığını ifade ediyor.

    Soğuk algınlığına yakalanmamak ve bulaşma riskini minimuma indirmek için, bal tüketilmesinin önemine vurgu yapan Prof. Dr. Erdem Yeşilada “Bal antimikrobiyal ve lokal yumuşatıcı etkileri nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü tarafından soğuk algınlığı ve öksürük tedavisinde öneriliyor.  Araştırmalar, yatmadan önce yaklaşık bir çay kaşığı bal tüketmenin öksürük krizlerini önlemekte çok etkili olduğunu ortaya koyuyor. Kışın hepimiz bitki çaylarını daha çok içiyoruz. Unutmamalıyız ki çaylarımıza bal katarak, elde edeceğimiz şifayı artırabiliriz. Yaptığımız bir araştırma, ıhlamura bal eklenince antioksidan değerinin 54 kat arttığını ortaya koydu. Günde en az bir defa ballı bitki çayı içilmesi, vücudu serbest radikallere karşı korur ve strese bağlı hastalıkların tedavisinde destekleyici olur” dedi.

    Arı ürünlerinin insan sağlığı üzerindeki olumlu etkileri Yeşilada’nın Apiterapi - Arıyla Gelen Şifa isimli kitabında detaylı biçimde anlatılıyor.