C VİTAMİNİ NEDİR, NASIL KULLANILIR?

C VİTAMİNİ NEDİR, NASIL KULLANILIR

Özellikle kış aylarında adı sıklıkla anılan C vitamini, insan yaşamı için bilinenden çok daha fazla faydaya sahip!

Vücuttaki sistemlerin her biri, doğal işlevlerini sürdürebilmek adına besinlerden ve dolayısıyla besinlerin içeriğindeki faydalı bileşenlerden güç alıyor. Bu bileşenlerin bir kısmını oluşturan vitaminler ise vücut fonksiyonlarının devamlılığı adına önemli görevler üstleniyor. C vitamini de işte bu konuda adı en sık geçen kahramanlardan biri... Üstelik C vitaminin kullanım alanı yalnızca öğünlerle de sınırlı değil!

1. C VİTAMİNİ NEDİR?

C VİTAMİNİ NEDİR

C vitamini, bir diğer adıyla askorbik asit, karbonhidratların en küçük birimi olan monosakkaritlerin bir türevi olarak biliniyor. Genel itibarıyla tatlı olan monosakkarit türlerinin aksine C vitamini, damakta ekşimsi bir tat bırakıyor. Bu vitamin, çoğu canlı organizma tarafından doğal olarak sentezlenebilse de insan vücudunda üretilemiyor.

2. C VİTAMİNİ NASIL KULLANILIR?

C VİTAMİNİ NASIL KULLANILIR

C vitamininin en çok bilinen kullanım alanları gıda, ilaç ve kozmetik sektörü oluyor. İnsan yaşamı için büyük önem taşıyan bu vitaminin öğünlere günlük periyotta dahil edilmesi gerekiyor. Uzmanlar bunun için, özellikle C vitaminini bolca içeren sebze ve meyvelerin tüketilmesini öneriyor. Fakat ek bir takviyeye ihtiyaç duyulduğunda tablet formdaki C vitaminlerine de başvurulabiliyor. Bu vitamin suda çözünebilir olması bakımından, söz konusu tabletler de efervesan şeklinde tüketime sunuluyor.

Gıda ve kozmetik sektörlerinde ise genellikle C vitamininin işlenmemiş halinden faydalanılıyor. Güçlü bir antioksidan olan bu vitamin, dondurulmuş gıdaların raf ömrünü uzatmak ya da herhangi bir gıda ürününün besin değerini artırmak için kullanılabiliyor. Kozmetik sektöründe de yine antioksidan özelliği ile öne çıkan C vitamini ağırlıklı olarak krem, serum ve losyon gibi cilt bakım ürünlerinin içeriğine dahil ediliyor.    

3. C VİTAMİNİ NE İŞE YARAR?

C VİTAMİNİ NE İŞE YARAR

C vitamini, vücuttaki sistemlerin normal işleyişini sürdürebilmesi adına çok büyük önem taşıyor. Peki, yalnızca bu kadar mı dersiniz? Aslında değil! C vitamini hem dahili hem de harici kullanımda pek çok faydaya sahip olmakla birlikte, farklı alanlardaki işlevselliği ile de sıklıkla tercih ediliyor.

  • Yoğun fiziksel egzersiz sırasında ve sonrasında bağışıklık sisteminin normal fonksiyonunun korunmasına katkıda bulunur.

  • Kan damarlarının, kemiklerin, kıkırdağın, dişlerin, diş etlerinin ve cildin normal fonksiyonu için gerekli olan normal kolajen oluşumuna destek olur.

  • Normal enerji oluşum metabolizmasına katkı sağlar.

  • Yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına yardımcı olur.

  • E vitamininin indirgenmiş formunun yeniden oluşmasını destekler.

  • Demir emilimini arttırır.

4. GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN C VİTAMİNİ MİKTARI NEDİR?

GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN C VİTAMİNİ MİKTARI NEDİR

Günlük ideal C vitamini tüketim miktarı cinsiyete, yaşa ve başka bazı özel durumlara göre farklılık gösteriyor. Genel kabul gören miktar, 4 yaş üzeri kişiler için günde 80 miligram (mg) oluyor. Fakat gebelik ve emzirme dönemleri ya da çeşitli hastalıklar söz konusu olduğunda önerilen doz hekim kontrolü doğrultusunda belirli miktarlarda artış gösterebiliyor.

5. C VİTAMİNİ HANGİ BESİNLERDE BULUNUR?

C VİTAMİNİ HANGİ BESİNLERDE BULUNUR

C vitamini, neredeyse tüm canlı organizmalarda var olması sebebiyle doğada oldukça yaygın şekilde bulunan bir vitamin türünü oluşturuyor. Dolayısıyla aslında günlük olarak tüketilen pek çok doğal gıdanın içerisinde de bu vitaminin var olduğu biliniyor. Fakat yüksek miktarda C vitamini içeren besinler söz konusu olduğunda, meyve ve sebzeler bir adım öne çıkıyor. Özellikle yeşil yapraklı sebzeler ve turunçgiller, günlük C vitamini tüketimi için en ideal kaynaklar olarak gösteriliyor.

En fazla C vitamini içeren besinler

6. C VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NEDİR?

C VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NEDİR

C vitamini, insan vücudunda üretilememesinin yanı sıra depolanamayan bir vitamin olarak da biliniyor. Suda çözünen yapıya sahip olması sebebiyle vücuttan her sıvı atıldığında, tüketilen C vitamini de atılmış oluyor. Bu sebeple de her gün uygun miktarda C vitamini tüketilmesi gerekiyor. Aksi takdirde nadir de olsa C vitamini eksikliği ile karşı karşıya kalınabiliyor.

7. C VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN NEDENLERİ NELERDİR?

C VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN NEDENLERİ NELERDİR

C vitamini eksikliğinin baş sebepleri arasında düzensiz yaşam koşulları geliyor. Yetersiz beslenmeyi de kapsayan bu koşullardan dolayı C vitamini tüketimi gerekenin çok altında kalabiliyor. Ayrıca kötü alışkanlıklar da bu bileşenin emilimini sağlayan sistemleri olumsuz yönde etkileyerek C vitamini eksikliğine sebep olabiliyor. Bunların yanı sıra, bazı ilaçlar ve hastalıklar da bu probleme yol açıyor. 

8. C VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN SONUÇLARI NELERDİR?

C VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN SONUÇLARI NELERDİR

Uzmanlar, C vitamini eksikliği ile ilgili çok ciddi uyarılarda bulunuyor. Vücuttaki her bir sistemin işleyişinde aktif role sahip olan C vitamininin eksikliği halinde; halsizlik, vücut ağrıları, cilt problemleri, diş problemleri ve daha pek çok  sorun ortaya çıkabiliyor. Hem zihinsel hem de fiziksel işleyişi olumsuz etkileyen bu durumu yaşamamak adına öğünlerde C vitamini içeren gıdalar tüketmeye özen göstermek gerekiyor.

9. BOL BOL MEYVE SUYU TÜKETİLMELİ!

BOL BOL MEYVE SUYU TÜKETİLMELİ

Vücudun günlük C vitamini ihtiyacını karşılamak adına meyve suları hem lezzetli hem de etkili alternatifler oluyor. Bunun için, gün içerisinde içecek tüketileceği zamanlarda taze sıkılmış meyve sularına yönelmek büyük ölçüde avantaj sağlıyor. Üstelik bu meyve sularını bal ile lezzetlendirerek, besin değerini katbekat artırmak da mümkün! Siz de vitamin deposu meyve sularınızın hem lezzetini hem de besin değerini ikiye katlayacak Balparmak balı seçmek için hemen linke tıklayabilirsiniz! 

Peki, C vitamininden çok daha etkili bir şekilde faydalanmaya ne dersiniz? Balparmak’ta bunun için de oldukça iddialı bir alternatif bulunuyor: Apitera Zen Plus! Birbirinden değerli arı ürünleri ve bitkisel gıdalar içeren bu doğal takviye edici gıdanın formülünde C vitamini, çinko ve selenyum da bulunuyor. Ürün, günde iki saşe tüketildiğinde vücudun bu vitamin ve minerallere olan ihtiyacını yüzde 45 oranında karşılıyor. Şimdi, ürün sayfasını ziyaret ederek bu doğal ve etkili takviye edici gıdayı daha yakından incelemeye ne dersiniz?

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.