B VİTAMİNLERİ NEDİR, NASIL KULLANILIR?

B VİTAMİNLERİ NEDİR, NASIL KULLANILIR

B vitaminleri; yaşamsal fonksiyonlar üzerindeki pek çok etkisinin yanı sıra, zindelik hissini korumak için de çok büyük önem taşıyor!

Uzmanlar tarafından her fırsatta altı çizilen dengeli beslenme, vücudun ihtiyaç duyduğu tüm besin öğelerini günlük olarak ve ideal miktarda tüketmek anlamına geliyor. Çünkü vücuttaki sistemlerin sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam edebilmesi için her besin öğesi ayrı bir görev üstleniyor. Özellikle de insan vücudunda uzun süre depolanamayan vitaminlerin öğünlere dahil edilmesi, dengeli beslenmenin en önemli adımlarından biri oluyor. Bu vitaminlerin bir kısmını ise B grubu vitaminler oluşturuyor. Peki, B vitaminlerinin çeşitlerini ve vücutta hangi görevleri üstlendiklerini biliyor muydunuz?

1. B VİTAMİNLERİ NEDİR? 

B VİTAMİNLERİ NEDİR

B vitaminleri, sekiz türevi bulunan ve her biri vücuttaki fonksiyonların devamlılığını sağlamada etkin role sahip vitamin çeşitleri olarak biliniyor. Bazı besinlerin içeriğinde tek bir B vitamini türevi bulunurken, bazılarında ise birden fazla B vitamini türevi bir arada yer alabiliyor.

2. B VİTAMİNLERİ NASIL KULLANILIR?

B VİTAMİNLERİ NASIL KULLANILIR

B vitaminleri normal koşullarda tüketilen besinler aracılığıyla vücutta depolanabiliyor. Fakat hastalık, ilaç kullanımı vb. gibi durumlar sebebiyle vücuttaki B vitamini değerleri normal seviyelerin altına düşebiliyor. Bu gibi durumlarda ise kapsül ya da tablet formundaki B vitaminleri ile takviye desteği sağlanabiliyor. Söz konusu takviyeler iki farklı şekilde bulunuyor: Kompleks B vitaminleri ya da tek bir tür B vitamini (Örneğin; B12 tableti.) Bu durumda hangi tür takviyenin kullanılması gerektiği konusunda bir hekime danışmak, istenmeyen etkilerin önüne geçmek adına büyük önem taşıyor.

3. B VİTAMİNLERİ NE İŞE YARAR?

B VİTAMİNLERİ NE İŞE YARAR

B vitaminlerinin ortak görevi, besinler aracılığıyla vücuda alınan karbonhidrat ve yağların sindirimini kolaylaştırmak ve bu bileşenleri enerjiye dönüştürmek oluyor. Bununla birlikte, her bir B vitamini türevinin vücut için kendine has faydaları da bulunuyor. 

3.1. B1 Vitamini (Tiamin) Ne İşe Yarar?

  • Kalbin normal fonksiyonuna katkıda bulunur.

  • Vücudun normal enerji oluşum metabolizmasına destek olur.

3.2. B2 Vitamini (Riboflavin) Ne İşe Yarar?

  • Mukozanın, kırmızı kan hücrelerinin, cildin ve görme yetisinin normal işleyiş düzeyinin korunmasına destek olur.

  • Enerji oluşum ve demir metabolizmalarının normal düzeyde işleyişine katkıda bulunur.

  • Yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına yardımcı olur.

3.3. B3 Vitamini (Niasin) Ne İşe Yarar?

  • Mukoza ve cilt dokusunun normal düzeyde korunmasını destekler.

  • Normal enerji oluşum metabolizmasına katkı sağlar.

  • Yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına yardımcı olur.

3.4. B6 Vitamini (Pantotetik Asit) Ne İşe Yarar?

  • Normal enerji oluşum metabolizmasının yanı sıra; steroid hormonlarının, D vitamininin ve bazı sinir ileticilerin normal sentezi ve metabolizmasına katkıda bulunur.

  • Yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına destek olur.

3.5. B7 Vitamini (Biyotin) Ne İşe Yarar?

  • Normal makro besin öğeleri ve enerji oluşum metabolizmalarına katkıda bulunur.

  • Saçın, cildin ve mukozanın normal düzeyinin korunmasına yardımcı olur.

3.6. B12 Vitamini (Kobalamin) Ne İşe Yarar?

  • Normal enerji oluşum ve homosistein metabolizmalarına katkıda bulunur.

  • Normal kırmızı kan hücresi oluşumuna ve bağışıklık sisteminin olağan fonksiyonuna destek olur.

  • Yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına yardımcı olur. 

4. GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN B VİTAMİNLERİ MİKTARI NEDİR?

GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN B VİTAMİNLERİ MİKTARI NEDİR

B vitaminlerinin pek çoğu insan vücudunda doğal olarak üretilemiyor ve uzun süre depolanamıyor. Bu sebeple de bu vitaminin normal şartlarda besinler aracılığıyla; ihtiyaç halinde ise takviye olarak her gün alınması gerekiyor. Her B vitamini türünün günlük ideal tüketim miktarı ise farklılık gösteriyor:

  • B1 Vitamini: 1,1 mg

  • B2 Vitamini: 1,4 mg

  • B3 Vitamini: 16 mg

  • B5 Vitamini: 6 mg

  • B6 Vitamini: 1,4 mg

  • B7 Vitamini: 50 mcg

  • B9 Vitamini: 200 mcg

  • B12 Vitamini: 2,5 mcg

5. B VİTAMİNLERİ HANGİ BESİNLERDE BULUNUR?

B VİTAMİNLERİ HANGİ BESİNLERDE BULUNUR

B vitaminleri hayvansal gıdalarda, özellikle de sakatat ürünlerinde fazlasıyla bulunuyor. Bununla birlikte tahıllar, baklagiller ve koyu yeşil yapraklı sebzeler de B vitaminleri bakımından zengin besinler arasında yer alıyor.

B vitamini içeren besinler

6. B VİTAMİNLERİ EKSİKLİĞİ NEDİR?

B VİTAMİNLERİ EKSİKLİĞİ NEDİR

B vitaminleri, günlük olarak vücuda alınması gereken vitaminler arasında yer alıyor. Yeterli miktarda B vitamini alınmadığı durumlarda ise B vitaminleri eksikliği ortaya çıkıyor. Bu durum; metabolik problemler, yorgunluk/bitkinlik, cilt ve saçın normal görünümünü etkileyen sorunlar vb. pek çok sağlık problemini de beraberinde getiriyor.

7. B VİTAMİNLERİ EKSİKLİĞİNİN NEDENLERİ NELERDİR?

B VİTAMİNLERİ EKSİKLİĞİNİN NEDENLERİ NELERDİR

Besinler aracılığıyla takviyesi sağlanabilen B vitaminlerinin vücutta gereğinden az bulunmasının sebepleri arasında, düzensiz ve yetersiz beslenme başta geliyor. Bunun yanı sıra yaşlanma, gebelik, bazı ilaçların kullanımı vb. durumlar da B vitamini eksikliğine sebep olabiliyor.  

8. B VİTAMİNLERİ EKSİKLİĞİNİN SONUÇLARI NELERDİR?

B VİTAMİNLERİ EKSİKLİĞİNİN SONUÇLARI NELERDİR

B vitaminlerinin eksikliği pek çok fiziksel ve metabolik probleme yol açabiliyor. Özellikle de normal enerji oluşum metabolizması üzerinde önemli etkiye sahip olan B vitaminleri, yeterli düzeyde tüketilmemesi halinde yorgun ve bitkin hissetme gibi problemlere sebep olabiliyor. Ayrıca vücuttaki hücresel faaliyeti de destekleyen bu vitaminlerin tüketimine gereken özeni göstermek büyük önem taşıyor.

9. B VİTAMİNLERİNİN EN LEZZETLİ HALİ BALPARMAK’TA! 

B VİTAMİNLERİNİN EN LEZZETLİ HALİ BALPARMAK’TA

Balparmak; günlük B vitaminleri ihtiyacını karşılamak üzere birbirinden lezzetli alternatifler sunuyor! Bunlardan en öne çıkanı ise içeriğinde bal, propolis, kırmızı ginseng, guarana ve zencefil içeren Apitera Up Plus! Zinde hissetmek adına yardımcı bir takviye edici gıda olan bu ürün, yenilenmiş formülüyle B2, B5, B6 ve B12 vitamini desteği de sağlıyor. Hatta Apitera Up Plus, günde iki saşe tüketildiği takdirde günlük B vitaminleri ihtiyacının yüzde 45’ini karşılıyor! Siz de lezzetli olduğu kadar yüksek faydaya sahip olan Apitera ürünlerine ulaşmak için, hemen kategoriyi incelemeye başlayabilirsiniz!

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.