Menu
TR ENG

Basın Bültenleri

  • Balparmak ve IFFCO’dan Önemli İşbirliği

     

    Balparmak, Ortadoğu bölgesinin en önemli hızlı tüketim sektörü oyuncularından IFFCO ile işbirliği anlaşması imzaladı. İşbirliği çerçevesinde Balparmak’ın çiçek ve çam balları ile Apitera ve BallıMix gibi inovatif ürünleri, ilk olarak Dubai’de satışa sunuldu. Ardından GCC (Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi) bölgesinde yer alan ülkelerde de tüketiciyle buluşacak.

     

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki hızlı tüketim sektörünün en önemli oyuncularından IFFCO ile imzaladığı işbirliği anlaşmasıyla, Ortadoğu’yu Türk balıyla tanıştıracak. Binlerce endemik bitki türüne ev sahipliği yapan Anadolu’nun çiçek balı, dünya rezervinin %90’ı Türkiye’de bulunan çam balı, Apitera ve BallıMix gibi inovatif ürünler, Kasım ayı itibariyle Dubai’de Carrefour ve Union Cooperative Society gibi zincir marketlerde tüketiciyle buluştu.

     

    İşbirliğine ilişkin konuşan Balparmak Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, “En önemli amacımız Türk balının tüm dünyada bilinirliğini artırabilmek. Aynı zamanda Turquality’den aldığımız destekle yurtdışına yerli ürünlerle açılıp, ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Bu çerçevede IFFCO ile yaptığımız işbirliği büyük önem taşıyor. Ortadoğu ve Körfez ülkelerinde bulunan ulusal, yerel zincir marketler ve geleneksel ticaretin yanı sıra, ev dışı tüketim kanalı temsilcileri vasıtasıyla buradaki tüketicileri de Türk balıyla tanıştıracağız. Türkiye’de tek, Avrupa’nın en kapsamlı 4 eşdeğer bal ihtisas laboratuvarlarından birine sahip olan Balparmak’ı, dünya markası yapmak için yolumuza bundan sonra da başarıyla devam edeceğiz.” dedi.

  • Balparmak’ın yenilikçi ürünü BallıMix, daha yoğun fındık daha kolay sürülür kıvamıyla yeniden sofralarda! BallıMix’in balı Balparmak’tan, fındığı Doğu Karadeniz’den.


    Baldaki deneyim ve uzmanlığını yenilikçi ballı karışımlar serisi ile sürdüren Balparmak, serinin ilk ürünü Ballımix’i yeniledi: Şimdi BallıMix, daha çok fındık tadına, daha kolay sürülebilir bir kıvama sahip. 
     
    Anneler için kahvaltıda yepyeni, benzersiz ve güvenli bir seçenek olan ve çocukların severek tüketeceği BallıMix, koruyucu madde, trans yağ ve renklendirici içermiyor. 

    Şeker yok, bal var

    İnovatif ve bilimsel yaklaşımıyla Türkiye’yi yenilikçi ürünlerle buluşturan Balparmak’ın, ballı fındık ezmesi BallıMix’i tüketici ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak yenilediğini söyleyen Balparmak Pazarlama Direktörü Dr. Pınar Nokay, yaptıkları araştırmanın sonuçlarını da aktardı: “Balparmak olarak yaptığımız tüketici anketinin sonuçlarına göre; görüştüğümüz 331 annenin yüzde 42’sinin çocuğuna verdiği atıştırmalıkların doğal olmasına öncelik verdiğini, yüzde 32’sinin ise önceliği, atıştırmalığın katkısız olmasına verdiğini tespit ettik. *Araştırmamıza katılan annelerin %93'ü çocuklarına **atıştırmalık verirken suçluluk duygusu hissettiğini belirtti. Şeker içermeyen, yoğun bal ve fındığın harmanlanmasıyla yepyeni bir alternatif olan BallıMix’i, her yaş grubu keyifle ve güvenle tüketebilir.” 

    Balı Balparmak’tan, fındığı Doğu Karadeniz’den

    BallıMix, Balparmak ARGE Merkezi’nin yoğun araştırmaları sonucu geliştirildi: Lezzeti mükemmel, kıvamı kolayca sürülebilir nitelikte.

    BallıMix’te, Türkiye’nin iyi bal veren yörelerinden derlenen ve doğallığı, saflığı Balparmak Kalite Kontrol Laboratuvarı’nda en az 92 parametrede analizle saptanan Balparmak balı kullanıldı. BallıMix’in fındığı ise, dünyanın en önemli fındık üretim bölgesi olan Doğu Karadeniz’den. 

    Balparmak BallıMix, ulusal marketlerde, 375 gramlık cam kavanozlarda tüketicileriyle buluşuyor.

    *Poltio: Sosyal anket servisi
    **Faydalı olmadığını düşündüğü atıştırmalık

  • Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, yenilikçi ve katma değerli ürün serisi Apitera’nın yeni ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirdi. İçeriğinde doğal şifalı bitkiler, bal ve arıların mucizevi salgısı propolis bulunan Apitera serisi, günlük yaşantıda sık karşılaşılan ihtiyaç ya da sorunlara çözüm vaat ediyor. ApiteraZen bağışıklığı desteklemeye, ApiteraUp zinde kalmaya, ApiteraMind ise hafızayı güçlendirmeye destek oluyor.

    6 Şubat’ta düzenlenen tanıtım toplantısına katılarak soruları yanıtlayan Balparmak marka yüzü, aromaterapist ve oyuncu Ayşe Tolga, arı ürünleriyle tedavi anlamına gelen ve binlerce yıldır uygulanan Apiterapinin yükselen bir sağlık trendi olduğunu belirterek, arılardan gelen yaşam terapisinin Balparmak Apitera serisinde olduğunu ifade etti.

    Doğal ve gerçek balı, yine doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ile bir araya getirerek, tüketicilerine yenilikçi ve katma değerli ürünler sunan Balparmak, Apitera Serisi’nin yeni üyelerini tanıttı. ApiteraZen’in ardından ApiteraUp ve ApiteraMind ile büyüyen seri, sağlıklı yaşamı önemseyen ve günlük hayatında doğal gıda takviyelerine ihtiyaç duyanlar için Balparmak Ar-Ge Merkezi tarafından geliştirildi. İçeriğinde zencefil, tarçın, zerdeçal, kımızı ginseng, guarana, ginkgo biloba gibi şifalı bitkilerin yanı sıra bal ve arıların mucizevi salgısı propolis bulunan Balparmak Apitera Serisi’ni, Balparmak Pazarlama Direktörü Dr. Pınar Nokay, Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı ve oyuncu, aromaterapist Ayşe Tolga anlattı.

    Apitera Serisi’nin Mutfağı Balparmak Ar-Ge Merkezi

    Balparmak Apitera serisi hakkında bilgi veren Balparmak Pazarlama Direktörü Dr. Pınar Nokay, şunları söyledi:

    Yüzde 99 marka bilinirliği ve yüzde 55 pazar payı ile Türkiye’nin lider bal markası olarak 2018 yılına inovatif serimiz Apitera’nın lansmanı ile başlamaktan mutluluk duyuyoruz. Balparmak olarak en az 92 parametrede analiz ederek doğallığını ve saflığını koruduğumuz balı yine doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ve bitkiler ile bir araya getirdik ve Apitera serisini tüketicilerimizle buluşturduk. Amacımız tüketicimizin beklenti ve ihtiyacına yönelik, yenilikçi ve katma değerli ürünler geliştirmek. Yaptığımız kapsamlı ankete göre çalışan ve her yaş kesiminden katılımcıların yüzde 40’ı kendini hep yorgun hissediyor. Yüzde 75’i her gün bir şeyi unuttuğunu söylerken katılımcıların yarısı ise mevsim geçişlerinde mutlaka hasta olduğunu belirtiyor. Bu tablodan da hareketle bağışıklık sistemini ve hafızayı güçlendirecek, zindelik verecek desteklere odaklandık. Apitera Serimiz de bu yaklaşımımızın bir yansıması. Kullanımı pratik, gün boyu yanınızda taşıyabileceğiniz Apitera ailesi üç farklı üyesiyle günlük yaşamda karşılaşacağınız bağışıklık sistemi, hafıza ve yorgunluktan kaynaklı sorunlarınıza yardımcı ve destek olmak için geliştirildi.”

    Apitera Serisi’nin mutfağının Ar-Ge Merkezleri olduğunu söyleyen Balparmak Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı ise bu merkezin T.C Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Türkiye'nin bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek, gıda alanında ise 8'inci Ar-Ge Merkezi olarak yetkilendirildiğini belirterek şunları söyledi:

    “Stratejik ürün geliştirme sürecimizde öncelikle tüketicilerimizin günümüz koşullarında yaşadığı günlük sorunları, ihtiyaçları ve talepleri göz önünde bulunduruyoruz. Bu anlamda bağışıklık sistemini güçlendirecek, hafızaya destek olacak ve zindelik sağlayacak ürünlere odaklandık. Bildiğiniz gibi bitkilerin farklı farklı fonksiyonel özellikleri bulunmaktadır. . Apitera serisinde, arı ürünleri ile bitkilerin şifa veren özelliklerini birleştirerek güç birliği oluşturduk. Arı ürünleriyle tedavi anlamına gelen apiterapi ve bitkilerle tedavi anlamına gelen fitoterapi uygulamalarını, Apitera ürün serimizde buluşturduk. Ar-Ge aşamasında büyük bir titizlikle seçtiğimiz hammaddelerle yaptığımız denemeler sonucu tüketicilerimizin ihtiyaç ve taleplerine yönelik ürün içeriklerini belirledik. Ürünlerde bulunan Ginseng ve Ginkgo bilobanın günlük alım miktarlarının belirlenmesinde ise Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Farmakognozi ve Fitoterapi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Erdem Yeşilada’nın danışmanlığını aldık. Sonuçta yeni, inovatif ve sağlıklı, kullanımı kolay bir ürün ortaya çıkardık.”

    Ayşe Tolga’dan Sağlıklı Yaşam Tüyoları

    Toplantıda aromaterapist kimliği ile sağlıklı ve iyi yaşam tüyolarını paylaşan Ayşe Tolga ise Apitera serisinin çıkış noktasının ve amacının çok değerli olduğunu düşündüğünü ve bu projeye dahil olduğu için mutlu olduğunu söyledi:

    “Hepinizin bildiği gibi hız kavramı artık hayatımızın her alanında karşılaştığımız bir sorun. Günlük yaşam tempomuzda gerek bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, yorgunlukla, stresle başa çıkabilmek gerekse hatırlamamız gereken onca şey için hafızamızı zinde tutmak ve desteklemek için bazı takviyelere ihtiyacımız oluyor. İşte, Apitera Serisi bu ihtiyaçlarımıza cevap olacak, arıların yüzyıllardır insanoğluna sunduğu yaşam terapisini gündelik hayatımıza taşıyacak 3 farklı üründen oluşuyor. Bal ve arıların mucizevi salgısı propolisin şifalı bitkilerle güç birliği yaptığı bu özel karışımlar, doğal ve sağlıklı yaşamı benimseyen ve hayat koşuşturmasında sağlığını ihmal etmeyen herkesin hayatını kolaylaştıracak.”

    Arı Ürünleriyle Bitkilerin Güç Birliği

    Bitkilerin, arıların mucize salgısı propolisin ve balın şifa veren özelliklerini içeren Apitera Serisi’nden ApiteraZen, içeriğindeki propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber, limon ve bal ile bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı oluyor. ApiteraUp ise içeriğindeki kırmızı ginseng, guarana, zencefil, bal ve propolis ile günlük tempo içerisinde zinde kalmanıza yardımcı oluyor. Serinin üçüncü üyesi ApiteraMind da ginkgo, zerdeçal, biberiye, yaban mersini, bal ve propolis içeriği ile her şeyin çok hızlı geliştiği bilgi çağında hatırlamaya ve hafızayı güçlendirmeye destek oluyor.

    Balparmak Apitera ailesinin üç üyesi de tüm ulusal marketlerde ve eczanelerde, tek kullanımlık 7 gramlık saşeler halinde, 7’li paketler içerisinde tüketicilerle buluşuyor.

  • Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, bal sektörünün gelişimine katkı sağlayacak Ar-Ge ve yeni ürün geliştirme yatırımlarını sürdürüyor. Bu kapsamda, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 20 Milyon TL (yaklaşık 4,4 Milyon Euro) değerinde kredi finansmanı anlaşması imzalayan Balparmak, analiz edilen balı yine doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ile bir araya getirerek, tüketicilerine yenilikçi ve katma değerli ürünler sunmaya devam edecek.

    Balparmak aldığı bu destekle, Türkiye’nin sahip olduğu arıcılık potansiyelini en iyi şekilde kullanmak ve arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak amacıyla Muğla bölgesindeki kadın ve gençlere arıcılık eğitimleri vererek, istihdam olanağı da sağlayacak.

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile yaptığı anlaşma sonucunda 20 milyon TL (yaklaşık olarak 4,4 milyon Euro) tutarında kredi finansmanı alacak. Bu destek ile Balparmak, katma değerli ve yenilikçi ürünlerin pazara sunulmasına katkı sağlayarak sektörün gelişmesine destek olmaya devam edecek. Dünyada sadece bal ve diğer arı ürünlerini analiz eden en büyük ARGE Merkezi’ne sahip olan Balparmak, yürütülen projeler ve bilimsel çalışmalarla birlikte apiterapinin Türkiye’de yaygınlaşmasını sağlayacak.

    Sağlıklı nesiller için bal ve arı ürünleri Balparmak’tan!

    Türkiye’de bal sektörünün daha da ileri bir noktaya gelmesi için hedefledikleri doğrultuda yatırımlarını sürdüreceklerini söyleyen Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak: “Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan alacağımız bu kredi, Türkiye’ye ve markamıza duyulan güvenin önemli bir göstergesi. Türk ekonomisine, Türkiye’nin eşsiz florasına, Türk arıcılığına ve bal sektörüne olan inancımızı bu finansal destek ile güçlendirerek, hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz. EBRD ile yaptığımız işbirliği, sağlıklı nesiller için doğal ve sağlıklı bal ile katma değerli arı ürünlerini tüketicilerimize sunma konusundaki kararlılığımızı destekleyecek.” dedi.

    EBRD Türkiye Genel Müdürü Arvid Tuerkner ise "Ar-Ge günümüzde stratejik büyümenin önemli bir aracı. Dolayısı ile bu finansmanı Ar-Ge çalışmalarında kullanacak olan Balparmak’ın da hem marka olarak konumunu güçlendireceğine hem de yurtiçi ve yurtdışı satışlarını artıracağına eminiz." diye konuştu.

    Balparmak’tan Kadınlara ve Gençlere Online Arıcılık Eğitimi

    Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan alınan finansman, Balparmak’ın sayıları on binleri aşan arıcıyla birlikte yürüttüğü projelere de katkı sağlayacak. Balparmak bu destekle, Muğla’da hem kadınlara hem de gençlere vereceği online arıcılık eğitimlerini geliştirip daha çok kişiye ulaşmasını sağlamanın yanı sıra eğitim vereceği gençlere istihdam olanağı da sağlayacak. Balparmak Türkiye’nin çeşitli arıcılık merkezlerinde arıcı eğitimleri vermeye devam ediyor. Ücretsiz verilen bu eğitimler son olarak Adana, Mersin, Balıkesir, Sakarya ve İzmir’de gerçekleştirildi. Eğitimlere bugüne kadar yaklaşık 1500 arıcı katıldı.

  • Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, 2017 yılında Türkiye’de ilk defa düzenlenecek 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresine “Altın Sponsor” oldu. Dünya arıcılığının tüm yönleriyle ele alınacağı kongre öncesinde, Apimondia İcra Kurulu Toplantısı da Balparmak’ın evsahipliğinde İstanbul’da gerçekleştirilecek.

    İstanbul, tarihinde ilk kez  “45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi”ne ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Dünyada 45 yıldır düzenlenen kongreye, Altın Sponsor olarak Balparmak da destek veriyor. 29 Eylül – 4 Ekim 2017 tarihleri arasında, İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan kongrede, dünya arıcılığı tüm yönleriyle ele alınacak. Kongrede konusunda uzman bilim insanları da konuşmacı olarak yer alacak ve sektördeki yenilik ve değişimler kapsamlı bir şekilde tartışılacak.

    Apimondia İcra Kurulu Toplantısı da İstanbul’da Yapılacak

    Apimondia kuralları gereğince İcra Kurulu Toplantısı, kongrenin yapılacağı şehirde, aynı yıl içerisinde gerçekleştiriliyor. Kongreye “Altın Sponsor” olarak destek veren Balparmak ise, İcra Kurulu Toplantısına ev sahipliği yapacak ve Balparmak tesislerine de bir gezi düzenlenecek.

    Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi Hakkında

    Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği, 2005’ten beri Türkiye’nin adaylık sürecini yürütüyor. Onaylanan adaylık sürecinden sonra 2017 yılında Türkiye’de düzenlenecek olan kongre, Türk arıcılık tarihinde bir milat olarak kabul ediliyor. Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, Türkiye’de bu yıl ilk defa düzenlenecek olan kongreye “Altın Sponsor” olarak destek veriyor. 

  • Balınızda hangi çiçeklerin özü olduğunu, Priospot uygulamasıyla, hemen öğrenebileceksiniz!

    Balparmak, Priospot uygulamasını bir adım öteye taşıdı: Artık yediğiniz balın analiz raporuna cep telefonunuz ya da bilgisayarınızdan ulaşmanın yanı sıra, içinde hangi bitki ve çiçeklerin özü olduğunu da öğrenebileceksiniz.

    Dünyada bir gıda maddesinde ilk kez Priospot sistemini kullanan ve bu sistem sayesinde satın alınan balın analiz raporuna ulaşma olanağı sunan Balparmak, bu uygulamaya, “Çiçek / Bitki Kaynağı” bölümünü de ekledi.

    Ballarını uluslararası akreditasyon belgelerine sahip laboratuvarında 92 parametrede analiz eden Balparmak, balın bitkisel kaynağını gösteren bu yeni hizmet (Bal Polen Analizi uygulaması) sayesinde tüketicisine farklı bir deneyim sunuyor.

    Ambalajlarda yer alan kare kodu (QR kod) akıllı telefonlarına okutan tüketiciler satın aldıkları balın analiz raporunun yanı sıra, artık o kavanozdaki balın hangi çiçek ve bitkilerin özlerini içerdiğini de görebiliyor. Dahası, o bitki ve çiçekler hakkında kısa bir bilgiye ve görsellere de ulaşabiliyor.

  • Türkiye’nin en sevilen markalarından Balparmak, son yılların en başarılı animasyon filmlerinden biri olan Karlar Ülkesi ile çocukları mutlu etmeye devam ediyor. Balparmak yeni tasarladığı ambalajlarında, Karlar Ülkesi’nin 3 ana karakterini çocuklarla buluşturuyor. Elsa, Anna ve Olaf’ın yer aldığı yeni ambalajlarıyla Balparmak, çocukların kahvaltı ve ara öğünlerine hem lezzet hem de daha fazla keyif katıyor.

    Ambalajlı bal pazarının lider markası Balparmak, çocuklar için renkli sürprizler yapmaya devam ediyor. Sağlıklı büyüme ve gelişmenin en önemli destekçilerinden biri olan balla,  çocukların en sevdiği karakterleri buluşturan Balparmak, yeni ambalajlarında yine Disney dünyasının karakterlerine yer veriyor. Çocukların doğal güç ve enerji kaynağı bala olan ilgisini artırmak için daha önce sevilen çizgi dizi Winnie The Pooh’un karakterlerine yer veren Balparmak, yeni sürprizini Karlar Ülkesi ile yapıyor. Karlar Ülkesi filminin en beğenilen karakterleri artık Balparmak ambalajlarıyla çocukların öğünlerine eşlik ediyor.

    Elsa, Anna ve Olaf, Balparmak’ta!

    Yayınlandığı dönemde gişe rekorları kıran 2 Oscar ödüllü animasyon filmi Karlar Ülkesi, çocuklar tarafından hala büyük ilgi görüyor. Filmin kahramanları Elsa, Anna ve Olaf’ı ürün etiketlerinde kullanan Balparmak, çocuklara renkli sürprizler yapmaya devam ediyor. Balparmak’ın yeni kahramanları çocuklarla buluşturduğu ürünleri, Ekim 2016 tarihinden itibaren satışa sunuluyor.

  • 2015 – 2016 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde 16,000 ilköğretim öğrencisine kahvaltının önemini anlatan Balparmak’ın, ‘‘Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar" sosyal sorumluluk projesi 2016-2017 eğitim öğretim yılında da tüm hızıyla devam ediyor.

    Balparmak’ın ‘Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar’ sosyal sorumluluk projesi Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle Ekim ayından bu yana devam ediyor. Balparmak AR-GE merkezini de ziyaret edecek olan ilkokul çağındaki çocuklara, düzenli kahvaltı etme alışkanlığı kazandırılması ve bilinçlendirilmesi amacıyla eğitimler düzenleniyor.

    Çekmeköy ilçesindeki resmi ve özel ilköğretim okullarında eğitim gören yaklaşık 2500 öğrenci Balparmak AR-GE merkezini ziyaret ederek, Pedagog Güliz Altınbaşak’ın düzenli kahvaltının okul başarısını arttıracağı ve sağlıklı gelişim için kahvaltının gerekliliği konusunda verdiği eğitimlere katılacak.  

    ‘Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar’ projesiyle kahvaltının hem eğlenceli hem de sağlıklı yönlerini keşfedecek olan ilkokul öğrencilerinin yalnızca ebeveynlerinin yönlendirmesiyle değil, kendilerinin de bilinçli bir şekilde kahvaltıyı sahiplenmeleri amaçlanıyor. 

  • Türkiye’nin lider bal markası Balparmak'ın sürdürülebilir bal tedariki alanında geliştirdiği “Arıcım” projesi, Sürdürülebilir İş Ödülleri, Tedarik Zinciri Yönetimi Kategorisinde verilen ödülün sahibi oldu. Bal üretiminde kaliteyi sürdürülebilir kılan çalışmalar da yürüten Balparmak, bu ödülle, yılın başarılı sürdürülebilir iş modelleri arasında da öne çıktı.

    Tüm sektörlerde yılın başarılı sürdürülebilir iş modellerinin değerlendirildiği Sürdürülebilir İş Ödülleri, 18 Ekim’de İstanbul Swissotel The Bosphorus’ta düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Türkiye’nin bal uzmanı Balparmak da “Arıcım” adlı projesi ile, sürdürülebilir tedarik zinciri için değer yaratan inisiyatif ve projelere verilen “Tedarik Zinciri Yönetimi” kategorisinde ödüle layık görüldü.

    Arıcım projesi yılın ilham veren projeleri arasında!

    Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Sürdürülebilir İş Ödülleri kapsamında; işbirliğinden atık yönetimine, tedarik zinciri yönetiminden çeşitliliğe kadar 9 ana kategoride başarılı iş modelleri ve projeler ödüllendirildi. Sürdürülebilir İş Ödülleri’nin, her kategoride Türkiye’nin alanında lider isimlerinden oluşan 27 kişilik jürisinin değerlendirmesiyle finale kalan Balparmak “Arıcım” projesi, finalde rakiplerini geride bırakarak “Tedarik Zinciri Yönetimi” kategorisinde ödülün sahibi oldu.

    Kaliteli bal üretiminde toplum ve çevreyi odak noktasına alarak iş ortakları ve tedarikçileri için de değer yaratan çalışmalara imza atan Balparmak bu ödülle, başarılı sürdürülebilir projeleri arasında da ilk sırada yerini aldı.

    Balparmak kaliteli bal için arıcılarla birlikte çalışıyor

    Markanın bal tedarik sürecinin denetlenebilirliğini ve kontrol edilebilirliğini bir üst noktaya taşıyan “Arıcım” projesi; bal tedarik zincirinde kaynakların etkin yönetimini, sürdürülebilirliğini, Türkiye endemik bitki yapısının arıcılar üzerinden takip edilerek korunması hedefiyle 2015 yılında hayata geçirildi. Proje ile yaklaşık 13 bin tedarikçi ve arıcıdan yaptığı tedarik işlemleri riskler en aza indirgenerek kayıt altında tutuldu ve markanın tedarik zinciri yönetim süreci bir üst seviyeye çıkarıldı. Proje kapsamda Türkiye’nin dört bir yanından alınan numuneler ve numuneyi temsil eden tenekeler kimliklendirilerek, tüm tedarik süreci dijital ortama taşındı.

  • Balparmak, "ŞEKER YOK BAL VAR" sloganı ile pazara sunduğu yeni ürünü BallıMix’le yepyeni bir lezzet deneyimi vaat ediyor.

    İçeriğinde şeker ve trans yağ bulunmadığı için sağlıklı bir enerji kaynağı olan BallıMix, %60 oranında bal ve %20 oranında fındık içeriyor.

    Balparmak’ın yeni ürünü BallıMix, vücudunun doğal şeker ihtiyacını sağlıklı bir biçimde karşılamak isteyenlerin vazgeçemeyeceği yeni bir tat. Bal ve fındığın harmanlanmasıyla üretilen BallıMix, mükemmel bir lezzet deneyimi yaşatırken, vücut enerjisini doğal yollarla artırmaya da destek oluyor.

    İçeriğinde şeker, koruyucu madde, trans yağ ve renklendirici bulunmayan BallıMix, çocukların da severek tüketebileceği doğal, sağlıklı ve lezzetli bir karışım olarak sofralardaki yerini alıyor.

    Balparmak BallıMix, 375 gramlık cam kavanozlarda zincir marketlerde tüketicileriyle buluşuyor.

  • Sektör lideri ve yeniliklerin öncüsü Balparmak, geçtiğimiz günlerde bir’ ilk’e daha imza attı: Tüketiciler, bundan böyle, satın aldıkları balın hangi rakımlardan derlendiğini ambalajlar üzerinde görebilecekler.

    Tüketicilerine her zaman 92 doğallık testinden geçirdiği farklı harmanlanmış ürünlerini hep aynı kalite standardı ile sunan Balparmak, yeni ürün harmanı “Yayla ve Ova Balı” nı, geçtiğimiz günlerde marketlere dağıtmaya başladı.

    Ortalama 500 metre rakımdaki yayla ve ovalardan derlenen ballardan harmanlanan “Balparmak Yayla ve Ova Balı” , yine 92 doğallık testinden tam not almış ve bilinen Balparmak kalitesine sahip.

    Balparmak’ın ortalama 1500 metre rakımdan derlenen Özel Seçim Yüksek Yayla Balı ve ortalama 1000 metre rakımdan derlenen Yayla Balı da bu bilgileri içeren yeni etiketleriyle raflardaki yerini aldı.

  • Balparmak’ın 12 Milyon TL’lik yatırımla Çekmeköy’deki tesisinde kurduğu Ar-Ge Merkezi, Çekmeköy Kaymakamı Cemal Hüsnü Kansız,  Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyaz ve Garnizon komutanı Hasan Kaymaz’ı ağırladı.

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın 12 Milyon TL’lik yatırımla Çekmeköy’deki tesisinde kurduğu Ar-Ge Merkezi, Çekmeköy Kaymakamı Cemal Hüsnü Kansız, Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz, Garnizon Komutanı Hasan Kaymaz, Çekmeköy Belediye Başkan Yardımcıları Şenol Çetin, Şahmettin Yüksel ve Latif Coşar, Çekmeköy Belediyesi Meclis Üyeleri ve birim müdürlerini ağırladı.

    Ar-Ge Merkezi’ni Balparmak yöneticileri, Çekmeköy Belediye Meclis Üyeleri ve birim müdürleri ile birlikte gezen Çekmeköy Kaymakamı Cemal Hüsnü Kansız, Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz ile Garnizon Komutanı Hasan Kaymaz, Balparmak Kalite ve Ar-Ge Direktörü Emel Damarlı’dan merkezde yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

    Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz, “Çekmeköy’e böylesi yatırımlar yaparak ilçemizdeki vatandaşları istihdam eden tüm firmalarımızın yanındayız. Bunlardan biri olan Balparmak’a yatırımları için teşekkür ediyorum. Daha önce birlikte temellerini attığımız bu merkezin ülkemize ve Çekmeköy’e hayırlı olmasını diliyorum”dedi.

  • Balparmak 4 ürünüyle katıldığı 2016 International Taste&Quality Institute’den (iTQi) 10 altın yıldızla döndü

    Bal pazarının lider markası Balparmak’ın 4 ürünü, Balparmak BallıMix, Balparmak Özel Seçim Çiçek Balı, Balparmak Süzme Çam Balı ve Balparmak Süzme Çiçek Balı, Avrupa’nın lezzet konusundaki lider bağımsız otoritesi International Taste&Quality Institute (iTQi) tarafından Üstün Lezzet Kategorisi’nde toplam 10 altın yıldızla ödüllendirildi. iTQi ödüllerinde daha önce de birçok ödüle layık görülen Özel Seçim ve Süzme Çiçek Balı ile Süzme Çam Balı’nın yanı sıra, bu yıl raflarda yerini alan ve kategorisinde tek olma özelliğine sahip BallıMix 2 altın yıldıza layık görüldü.

    Avrupa’nın en ünlü 15 aşçılık ve içecek derneklerine bağlı 120 şef ve tadım uzmanları tarafından değerlendirilen Balparmak BallıMix ve Balparmak Özel Seçim Çiçek Balı 2 altın yıldız aldı. Aynı kategoride Balparmak Süzme Çam Balı ve Balparmak Süzme Çiçek Balı ise 3 altın yıldıza layık görüldü.

    Üstün Lezzet Ödülü’ne ilişkin görüşlerini paylaşan Balparmak Pazarlama Direktörü Burcu Yılmaz, “Balparmak olarak 36 yıldır en lezzetli, doğal ve saf balları tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Geçtiğimiz yıllarda Özel Seçim Çiçek Balı, Süzme Çam Balı ve Süzme Çiçek Balı ile aldığımız ödüllerimizi bu sene de tazelemiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Üzerinde titizlikle çalıştığımız ballı ürünler serimizden BallıMix’in de üstün lezzet ödülü alması, sağlıklı ürünler kategorisindeki inovasyon çalışmalarımız için bizi daha da cesaretlendirdi ve tüketicilerimize hem lezzetli hem de sağlıklı ürün sunmanın gururunu yaşattı” dedi.

  • Balparmak’ın, kışın sağlığı şansa bırakmamak gerektiğine vurgu yapan Ballı Adam kısa filmi 13. Kırmızı Ödülleri’nde, Kırmızı Dijital Kategorisinde Kıpkırmızı Ödülü’ne; Gıda ve İçecek Kategorisi’nde Dijitalde En İyi Entegre Kampanya Ödülü’ne ve Hızlı Tüketim Ürünü Kategorisi’nde Dijitalde En İyi Online Reklam Filmi Ödülü’ne layık görüldü

    Bal pazarının lider markası Balparmak, tarihindeki ilk karakter filmi olan Ballı Adam ile katıldığı, Türkiye’nin en prestijli reklam yaratıcılığı yarışmalarından Kırmızı Ödülleri’nden 3 ödülle birden döndü.

    Plesanta Conversation Agency tarafından hazırlanan Ballı Adam, Kırmızı Ödülleri kapsamında bu yıl ilk defa düzenlenen Kırmızı Dijital’de Kıpkırmızı Ödülü’ne layık görülürken; Gıda ve İçecek Kategorisi’nde Dijitalde En İyi Entegre Kampanya ile Hızlı Tüketim Ürünü Kategorisi’nde Dijitalde En İyi Online Reklam Filmi ödüllerinin de sahibi oldu.

    Ballı Adam filmiyle izleyicilerini her sahnesinde şaşırtmayı ve heyecanlandırmayı başaran Balparmak, müzisyen Erkut Tarçın’ın bir dönem dillere pelesenk olan “Sevmek İstiyorum” şarkısı eşliğinde, Ballı Adam kadar şanslı olmayanlara her gün bir kaşık bal tüketmelerini öneriyor.

  • Ambalajlı bal pazarının lider markası Balparmak, başrolünü Emre Kınay’ın üstlendiği, “Bilimle Süzülen Bal” reklam kampanyasıyla Temel Gıda Kategorisinde Altın Effie Ödülü’ne Layık Görüldü! Balparmak’ın analiz ve paketleme süreçlerine verdiği önemin anlatıldığı reklam filminde, markanın bu konulardaki uzmanlığı aktarılıyor.

    11 Mayıs 2016 akşamı, “Reklamın Oscarları” olarak bilinen Effie Ödülleri’nin (Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması) sonuçları açıklandı. Yarışmanın temel gıda kategorisinde yarışan, ambalajlı bal pazarının lider markası Balparmak, “Bilimle Süzülen Bal” adlı kampanyasıyla filmiyle Altın Effie Ödülü’ne layık görüldü.

    Alametifarika tarafından hazırlanan reklam filmi, yayınlandığı ilk günden itibaren izleyicilerin beğenisini kazanmıştı. Kampanyaya katkıda bulunan diğer ajanslar ise Tanıtım Grafik, Universal McCann, Excel ve Plasenta. “Bilimle Süzülen Bal” sloganının sahiplenildiği reklam filminde, markanın analiz süreçlerindeki hassasiyeti izleyicilerle paylaşılıyor.

    Yönetmenliğini Bora Egemen, prodüksiyonunu da 25 Film’in üstlendiği reklam filminde baba rolünde ünlü oyuncu Emre Kınay rol aldı. Ödüllü reklam filminde, Anadolu’nun küçük bir köyünde arıcılık yapan bir ailenin ürettiği balı süzüp Balparmak Balbilim Merkezi’ne getirmesi ve analiz ettirme süreci anlatılıyor. Filmin senaryosunda hem Balparmak’ın analiz süreçleri izleyiciyle paylaşılıyor, hem de doğal ve saf balın sadece modern laboratuvarlarda tespit edilebileceği anlatılıyor.

    Balparmak’ın Çekmeköy’deki tesisinde kurduğu Ar-Ge Merkezi, geçtiğimiz günlerde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Türkiye’nin gıda alanında 8’inci, bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek Ar-Ge Merkezi olarak yetkilendirilmişti. 35 yıldır tüketicisine en iyi balı sunmaya çalışan Balparmak, Türkiye’nin tek, Avrupa’nın da en kapsamlı dört eşdeğer bal ihtisas laboratuvarı arasında yer alan “Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı” ile tüketicilerine sunduğu ürünleri 92’den fazla parametre doğrultusunda analiz edebiliyor.

    Ambalajlı bal pazarının lider markası Balparmak, bilimsel verilerle ürettiği ürünleriyle Türkiye’de öncü olmaya devam ediyor.

  • Balparmak’ın “Arıcım” projesi IDC CIO Summit 2016’da, Bilgi Teknolojileri ile Kurumsal Hedeflere Katkı Sağlama kategorisinde ödül kazandı.

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın, sürdürülebilir bal tedariki alanında geliştirdiği “Arıcım” projesi, dünyanın önde gelen denetleme firmalarından International Data Corporation (IDC) tarafından bu yıl Çeşme’de düzenlenen IDC CIO Summit kapsamında ödüle layık görüldü.

    Markanın bal tedarik sürecinin denetlenebilirliğini ve kontrol edilebilirliğini bir üst noktaya taşıyan “Arıcım” projesi; bal tedarik zincirinde kaynakların etkin yönetimini, sürdürülebilirliğini, Türkiye endemik bitki yapısının arıcılar üzerinden takip edilerek korunması hedefiyle 2015 yılında hayata geçirildi. Proje ile yaklaşık 13 bin tedarikçi ve arıcıdan yaptığı tedarik işlemleri riskler en aza indirgenerek kayıt altında tutuldu ve markanın tedarik zinciri yönetim süreci bir üst seviyeye çıkarıldı. Proje kapsamda Türkiye’nin dört bir yanından alınan numuneler ve numuneyi temsil eden tenekeler kimliklendirilerek tüm tedarik süreci dijital ortama taşındı.

  • Balparmak’ın 12 Milyon TL’lik yatırımla Çekmeköy’deki tesisinde kurduğu

    Ar-Ge Merkezi, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Türkiye’nin gıda alanında 8’inci, bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek Ar-Ge Merkezi olarak yetkilendirildi.

    Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın Ar-Ge Merkezi; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yetkilendirilerek, Türkiye’nin gıda alanında 8’inci, bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek Ar-Ge Merkezi unvanını aldı. 12 milyon TL’lik yatırımla kurulan Ar-Ge Merkezi; Türkiye’nin arı ürünleri konusunda sahip olduğu potansiyelin hak ettiği noktaya ulaşmasını sağlayacak ve ülke arıcılığının gelişmesine katkıda bulunulacak projelere imza atacak. Merkez ayrıca Balparmak’ın uluslararası arenadaki büyüme hedefleri yolunda önemli rol oynayacak.

    Farklı disiplinlerden 44 uzmanın çalıştığı Ar-Ge Merkezi, ürün geliştirme odası, duyusal analiz laboratuvarı, Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı, toplantı ve ofis odalarından oluşuyor. Ar-Ge Merkezi kapsamındaki Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı da Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından kısa bir süre önce akredite edildi. Bin 429 m2 kapalı alana sahip merkezde, ürün geliştirmenin yanı sıra, bal ve diğer arı ürünleri alanlarında bilimsel araştırmalara imza atılması planlanıyor.

    Balparmak’ın hedefi 10 yıl içinde dünyanın lider bal markası olmak

    Yeni tesisin inşasının tamamlanmasıyla birlikte dünyanın en büyük bal merkezi konumuna ulaştıklarını belirten Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak “Balparmak bugün dünya ambalajlı bal pazarının en büyük 6. markası. Kendimize 5 yıl içinde ilk 3’e girme, 10 yıl içinde ise dünya liderliğine ulaşma hedefini koyduk. Bu büyüme stratejimiz doğrultusunda bir süredir alt yapı çalışmalarımız devam ediyordu. 2012 yılında temelini attığımız, yeni tesisimiz bu altyapı çalışmalarımızın en önemli adımıydı. Yaklaşık 60 milyon TL yatırıma karşılık gelen yeni tesisimizin tamamlanması 2 yıl proje aşaması ve 3 yıllık inşa süresiyle birlikte toplam 5 yıl sürdü. Dünyanın lider bal markası olmanın sadece iyi pazarlamadan ibaret olmadığının bilincindeyiz. Ar-Ge Merkezi’mizde yürütülecek projelerimiz ve imza atacağımız bilimsel çalışmalarla bal ve arı ürünleri alanında dünyanın en yetkin mercii olmak istiyoruz” dedi.

    Balparmak Ar-Ge Merkezi’nin yönetiminden sorumlu Balparmak Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı “Türkiye’nin dört bir yanındaki arıcılardan tedarik ettiğimiz balları farklı süreçlerde 92 parametrede analiz ediyor; doğal ve sağlıklı balı tüketicilerimize sunuyoruz. Aynı zamanda analiz edilen balı, yine doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ile bir araya getirerek tüketicilerimize yenilikçi ürünler sunmaya başladık. Ar-Ge Merkezi’mizde Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı’mızın tüm imkanlarını kullanarak, inovasyon çalışmalarımızı daha güçlü şekilde sürdüreceğiz ve pazarı yeniden şekillendirecek ürünler sunmaya devam edeceğiz” dedi.

    Ar-Ge Merkezi uluslararası hedefleri de destekleyecek

    Dünyadaki çam balının yüzde 92’sinin Türkiye üretilmesinden ve bu nedenle ülke ekonomisi için önemli bir değer olmasından dolayı Balparmak, uluslararası hedefleri doğrultusunda yabancı pazarlarda öncelikli olarak çam balı ile konumunu güçlendirmeyi hedefliyor. Bu çalışmalar için belirlenen öncelikli pazar ise İngiltere. Balparmak çam balı dışında zaman içinde Ar-Ge Merkezi’nde yürütülen çalışmalar sonunda elde edilen bal ve diğer arı ürünleriyle de uluslararası pazardaki rekabete farklılık katmayı amaçlıyor.

  • Balparmak’ın, kışın sağlığı şansa bırakmamak gerektiğine vurgu yapan Ballı Adam kısa filmi,  Mixx Awards Türkiye 2015’te iki kategoride birden bronz ödüle layık görüldü
     
    Bal pazarının lider markası Balparmak, tarihindeki ilk karakter filmi olan Ballı Adam ile katıldığı, dijital yaratıcılık ve sonuçları üzerine odaklanan Marketing and Interactive Excellence (MIXX Awards) Türkiye 2015’te, Marka Farkındalığı ve Konumlandırma ile Markalı içerik kategorilerinde bronz ödüle layık görüldü. 
     
    Ballı Adam filmiyle izleyicilerini her sahnesinde şaşırtmayı ve heyecanlandırmayı başaran Balparmak, müzisyen Erkut Tarçın’ın bir dönem dillere pelesenk olan “Sevmek İstiyorum” şarkısı eşliğinde, Ballı Adam kadar şanslı olmayanlara her gün bir kaşık bal tüketmelerini öneriyor.
     
     
    Ballı Adam’ın kısa filmine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

  • Balparmak, arı ürünlerinin ve doğanın şifasını sunan Apitera Serisi’nin yeni kampanyası için oyuncu ve Aromaterapist Ayşe Tolga ile anlaştı.  
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak’ın Apitera Serisi’nin kampanya yüzü olan oyuncu ve aromaterapist Ayşe Tolga, anlaşma kapsamında ilk olarak serinin yeni ürünü Apitera Zen’in dijital reklam filminde rol aldı ve radyo spotlarını seslendirdi. 
     
    Kampanyanın dijitalde yayınlanan yeni reklam filminde Ayşe Tolga, bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber ve limon karışımının faydalarını anlatıp; Apitera Zen’in bu şifayı pratik şekilde sunduğunu söylüyor. Ayıların arı ürünlerine olan düşkünlüğünü esprili bir yaklaşımla işleyen reklam filminde, sabırsız bir ayı karakteri de Ayşe Tolga’ya eşlik ediyor.  
     
     
    Apitera Serisi kampanyası kapsamında Ayşe Tolga, yıl boyunca farklı projelere imza atacak.
     
    Bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber, limon karışımı Apitera Zen, arı sütü, bal, propolis karışımı Apikids ve arı sütü, bal, polen, propolis karışımı Apimix’ten oluşan Balparmak Apitera Serisi, arılardan gelen yaşam terapisini evlere taşıyor.
     
    Kampanya Künyesi
    Reklamın başlığı: 
    Reklamveren:Balparmak        
    Reklamveren Yetkilisi: Burcu Yılmaz, Pınar Nokay, Ercan Şahin, Gömeç Şahin, Sera Üner, Ayça Zengin Sarı      
    Reklam ajansı: Alametifarika
    Kreatif Direktörler: Odisseas Sevsevme, Ozan Özüm Özbey 
    Yaratıcı Ekip: Barış Alkan, Caner Apaydın, Sevil Şimşek, Nuri Gülver, Gözde Keçeci, Emre Özbek    
    Müşteri İlişkileri: Canan Akyıl, Başak Tetik
    Prodüksiyon Ekibi: Sertuğ Alptekin, Berkay Tahmaz, Özgür Dağgez
    Prodüksiyon Şirketi: Ter Film
    Yönetmen: Kağan Erturan
    Post Prodüksiyon: Filmişleri
    Müzik Yapım: Nilinişleri
    Beste: Barış Manço                 
    Kullanılan mecralar: Dijital, radyo 

  • Balparmak Apitera Serisi’nin yeni kampanyasının yüzü ünlü oyuncu ve Aromaterapist Ayşe Tolga oldu. 
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, Apitera Serisi’nin yeni kampanyası için ünlü oyuncu ve aromaterapist Ayşe Tolga ile anlaştı. Serinin yeni ürünü Apitera Zen’in dijital reklam filminde rol alan Ayşe Tolga, kampanyanın yüzü olarak yıl boyunca farklı projelere imza atacak.
     
    2013 yılında hayata geçirdiği “İyi Yaşam” projesi ile bütünsel beslenme, detoks, doğal terapiler ve SPA terapileri konusunda çalışmalar yürüten Ayşe Tolga, uzmanlık alanlarına Balparmak ile yaptığı işbirliği sonucunda arı ürünlerini de ekledi.
     
    Bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber, limon karışımı Apitera Zen, arı sütü, bal, propolis karışımı Apikids ve arı sütü, bal, polen, propolis karışımı Apimix’ten oluşan Balparmak Apitera Serisi, arılardan gelen yaşam terapisini evlere taşıyor.

  • Balparmak Apitera Serisi’nin yeni üyesi Apitera Zen, bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber ve limon karışımından oluşan güçlü içeriği ile bağışıklığa ve vücut direncinin artırılmasına destek oluyor.
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, Apitera Serisi’nin yeni üyesi Apitera Zen’i sağlıklı yaşamayı önemseyenlerin beğenisine sundu. Bal, propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber ve limon karışımından oluşan Apitera Zen bağışıklığın artırılmasına ve vücut direncinin korunmasına destek oluyor.
     
    Apitera Zen, içeriğindeki besinler sayesinde vücut direncini artırmaya yardımcı olurken soğuk algınlığı ve nezleye karşı sağlığın korunmasını destekliyor. Apitera Zen, antiseptik yapısıyla mikroplarla savaşmaya da yardımcı oluyor. Aynı zamanda içerdiği C vitaminiyle vücuttaki serbest radikallerle mücadelede önemli bir rol üstleniyor.
     
    Apitera Zen, 210 gram ağırlığında cam kavanozlarda ve easy-snap isimli tek kullanımlık 7’li 7 gramlık ambalajlar içeren paketlerde ülke genelindeki tüm satış noktalarında tüketicileriyle buluşuyor.

  • Balparmak’ın TOÇEV işbirliğinde hayata geçirdiği “Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar” isimli sosyal sorumluluk projesi tamamlandı. 8 ilde 16 bin çocuğa doğrudan ulaşılarak, düzenli kahvaltı yapma alışkanlığı kazandırmak için eğitimler verildi.
     
    Proje kapsamında yapılan anketler, eğitime katılan çocukların tamamına yakınının kahvaltının önemini doğru olarak kavradığını ortaya koydu.
     
    Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak’ın çocuklara yönelik serisi Honeybana Balparmak ile TOÇEV işbirliğinde hayata geçirdiği Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar isimli sosyal sorumluluk projesi, 16 bin çocuğa ulaşılarak tamamlandı. İlköğretim çağındaki çocuklara düzenli kahvaltı etme alışkanlığının kazandırılması amaçlanan proje kapsamında İstanbul, Balıkesir, Denizli, Kahramanmaraş, Mardin, Nevşehir, Kars ve Bartın’daki ilköğretim okulları ziyaret edildi, 16 bin 3. ve 4. sınıf öğrencisine düzenli kahvaltı etmenin önemi anlatıldı.
     
    İçerik danışmanlığını Çocuk Gastroenteroloji ve Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Benal Büyükgebiz’in üstlendiği Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar projesinin eğitimleri öncesinde ve sonrasında uygulanan anketler, projenin başarısını ortaya çıkardı. Eğitimlerin öncesinde yapılan anketlerde çocukların büyük bölümünün kahvaltının önemi hakkında sağlıklı bilgiye sahip olmadığı görüldü. Eğitimlerden sonra ise çocukların yüzde 97’si kahvaltının sağlıklı büyümedeki rolünü öğrendiğini ve sabahları kahvaltı yapmaya karar verdiklerini belirtti. Eğitime katılan çocukların tamamına yakını kahvaltının önemini doğru olarak kavradığını ifade etti. 
     
    Proje kapsamında çocukların doğru beslenmesinde kilit rol oynayan ebeveynlere de eğitimler verildi. Eğitimler öncesi ve sonrası yapılan araştırmalar, ebeveynlerin de çocuklarının sağlıklı gelişiminde düzenli kahvaltı etme alışkanlığının önemini kavradıklarını ortaya koydu. Eğitimlerden sonra yapılan araştırmalar, ebeveynlerin tamamının düzenli kahvaltı etme alışkanlığının okul başarısını artıracağını ve tamamına yakınının ise çocuklarına kahvaltı alışkanlığı kazandırmak için çocuklarıyla birlikte kahvaltı sofrasına oturmaları gerektiğini anladığını gösterdi.
     
    Proje mesajlarının çocuklara etkili bir şekilde verilmesi için 9 dakikalık çizgi film ile çocuklara düzenli kahvaltı yapmanın sağlıklı yaşam ve büyümedeki rolü eğlenceli bir biçimde anlatıldı. Ana karakterini ünlü oyuncu, aromaterapist Ayşe Tolga’nın seslendirdiği çizgi filmde, gizemli şekilde kahvaltıları yok olan bir grup çocuğun macerası anlatılıyor.

  • Prof. Dr. Erdem Yeşilada, soğuk algınlığıyla olan savaşta balın rolüne dikkat çekiyor.

    Prof. Dr. Erdem Yeşilada, Balparmak sponsorluğunda hazırladığı Apiterapi - Arıyla Gelen Şifa isimli kitabında da belirttiği gibi, soğuk algınlığından bal tüketerek daha rahat korunabileceğini hatırlatıyor. Yeşilada, balın mikroorganizmalara karşı, antioksidan ve yangı giderici etkilerine bağlı olarak soğuk algınlığı şikâyetlerinin hafifletilmesinde etkili olduğunun bilimsel çalışmalarla da ispatlandığını ifade ediyor.

    Soğuk algınlığına yakalanmamak ve bulaşma riskini minimuma indirmek için, bal tüketilmesinin önemine vurgu yapan Prof. Dr. Erdem Yeşilada “Bal antimikrobiyal ve lokal yumuşatıcı etkileri nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü tarafından soğuk algınlığı ve öksürük tedavisinde öneriliyor.  Araştırmalar, yatmadan önce yaklaşık bir çay kaşığı bal tüketmenin öksürük krizlerini önlemekte çok etkili olduğunu ortaya koyuyor. Kışın hepimiz bitki çaylarını daha çok içiyoruz. Unutmamalıyız ki çaylarımıza bal katarak, elde edeceğimiz şifayı artırabiliriz. Yaptığımız bir araştırma, ıhlamura bal eklenince antioksidan değerinin 54 kat arttığını ortaya koydu. Günde en az bir defa ballı bitki çayı içilmesi, vücudu serbest radikallere karşı korur ve strese bağlı hastalıkların tedavisinde destekleyici olur” dedi.

    Arı ürünlerinin insan sağlığı üzerindeki olumlu etkileri Yeşilada’nın Apiterapi - Arıyla Gelen Şifa isimli kitabında detaylı biçimde anlatılıyor.